10 paljastusta tyypistä blogin takana

Paljastelupostauksia on näkynyt nyt yhdessä jos toisessakin blogissa ja olen niitä uteliaana sieluna innolla lukenut, joten enhän minäkään voi faktojen listaamisen kutsuhuutoa vastustaa. Ajattelinpa siis töräyttää ilmoille kymmenen paljastusta itsestäni – hui! Yritin keksiä mahdollisimman erikoisia juttuja teille ihmeteltäväksi. Nyt varmaan vaikutan ihan liian oudolta, mutta ei se mitään – tällainen mä oon. Kirsikkana kakun päälle ajattelin kuvittaa koko postauksen yksinomaan omalla pärställäni. Yritin etsiä tuoreita kuvia, mutta jouduin taas toteamaan, että kovin montaa järkevää otosta musta ei viimeisen reippaan vuoden sisällä ole otettu – ainakaan muissa kuin ulkoiluvetimissä (yritäppä huviksesi bongata kuva, jossa ei ole vaelluskenkiä). Viihdyn paremmin siellä kameran takana, mutta kyllä tässä voisi koittaa skarpata, sillä kuvat on kivoja muistoja. Koittakaa kestää!

meikä1
Sansibarin huoneessani prinsessasänkyineni ja edesmenneine rastoineni tammikuussa 2015.

1. Olen muuttanut yhteensä 17 kertaa, kun mitään muutaman viikon väliaikaisia oleskeluita ei lasketa. Ulkomaille olen muuttanut väliaikaisesti kolme kertaa: Viroon vuonna 2000, Tsekkiin 2013 ja Portugaliin 2014. Pisimpään olen asunut samassa talossa viisi vuotta. Jaa että mikä vierivä kivi ei sammaloidu -syndrooma?

meikä14
Azoreilla heinäkuussa 2015.
meikä8
Kamera kaulassa Portugalin Sintrassa tammikuussa 2016. Kiitos kuvasta Fannille!

2. Minulla on ärsyttävä tapa järsiä kynsiäni ja repiä kynsinauhojani. Olen harrastanut kyseistä hermostuksenlievitysaktiviteettiä varmaan niin kauan kuin minulla on ollut hampaat suussa, ja vaikka kykenen pääsemään tavasta eroon esim. reissujen ajaksi (pöpöjen sun muun lian takia), aloitan aina uudestaan. Kynnel-lakat sun muut vippaskonstit on kyllä testattu jo lapsena, without success.

meikä9
Onnellisena Portugalissa joulukuussa 2015.
meikä3
Serra da Estrelalla helmikuussa 2015.

3. Mulla oli nuorempana tyttöpunkbändi, jonka nimi oli Paskat Nuudelit. Rämpytin punaista sähkökitaraani ja karjuin mikkiin itse väsäämiäni anarkofeministisiä biisejä minkä jaksoin. Yksi soitti melodikaa ja lainattiin aina muiden bändien rumpuja. Soitettiin Porissa kolme keikkaa ja päästiin Satakunnan Kansan viikkoliitteen kanteen. Meidän hittibiisi oli nimeltään Kaksari. Muistan myös miten harjoiteltiin kerran soittamaan Iron Maidenin Fear of the Darkia meidän takapihan terassilla.

paskatnuudelit1
Villi nuoruus! Huhtikuu 2009.

4. Aion tästä Development & International Cooperation -maisteriohjelmasta valmistuttuani kutsua itseäni vessaekspertiksi. Ihan vaan siksi, että teen kuivasanitaatioon, virtsan lannoitekäyttöön ja HIV-lääkeainejäämiin liittyvän gradun. Kyllä mua vähän naurattaakin, kun mietin itteäni sinne sambialaisen yliopiston labraan uuttamaan niitä lääkkeitä virtsanäytteistä… Varsinainen rouva Master of Science!

meikä5
Norjan Rondane-vuorilla lampaanhajuisissa työvaatteissa joulukuussa 2015.

5. Rakastan autiotaloissa hiipparointia ja pölyttyneiden esineiden katselemista. Olen jopa joskus hankkiutunut niiden sisälle keinoilla, jotka saatettaisiin laskea murtautumiseksi (kuten ikkunoiden irrottelu ruuvimeisselillä – tästä en tosin ole mitenkään ylpeä). Kerran menimme ystäväni kanssa käytöstä poistettuun mielisairaalarakennukseen kaksilla alueelta pihistämillämme puutikapuilla, jotka olimme naulanneet läheisen firman kuormalavoista revityillä nauloilla yhteen. Minä pidin kiinni tikkaista ja ystäväni kiipesi parvekkeelle, jonka ovi oli jäänyt raolleen.

meikä12
Sansibarilla baobab-puuta halailemassa tammikuussa 2015.

6. Luotan paljon intuitiooni ja näen helposti ihmisten läpi.

meikä6
Portugalin rannikolla joulukuussa 2015. Kiitos kuvasta Fannille.
meikä2
Portugalissa helmikuussa 2015.

7. Käytän päivittäisessä elämässäni enemmän englantia kuin suomea. Zén kanssa puhutaan kotona englantia, lähes kaikki koulujutut on englanniksi ja opiskelukavereistakin vain osa puhuu suomea. Silti en koe, että osaisin ilmaista itseäni juurikaan paremmin englanniksi kuin ennenkään (etenkään suullisesti) – kieleen on kuitenkin tottunut niin, että pitkään kuunteleminen tai lukeminen ei enää saa aivoja väsymään samalla tavalla kuin ennen.

meikä4
Leivonmäen kansallispuistossa lokakuussa 2015.
meikä11
Praia do Mecolla helmikuussa 2015.

8. Käyn dyykkaamassa säännöllisesti. Voi kuulostaa epäilyttävältä, mutta kyse on vaan ulko-ovesta kymmenen metrin päässä olevasta lähikaupan siististä roskiksesta, jonne ne laittaa samana päivänä myynnistä poistetut ja edelleen ihan syömäkelpoiset ruuat. Rahaa säästyy ja ruokahävikki vähenee, mutta huonona puolena on ne ilmaiset pullat, joista ei pysty kieltäytymään! Oon löytänyt sieltä perusjuttujen lisäksi mm. kasvispihvejä, protskurahkoja, sipsejä ja donitseja. Ja ne juustosämpylät – ah niin hyviä, ja just sellaista tavaraa mihin ei ikinä viitsisi rahojansa laittaa.

meikä10
Quinta da Regaleirassa tammikuussa 2016. Tämä on ehkä lähinnä sitä, miltä näytän normaalisti arkisin.

9. Rakastan sitä brasilialaista partymusiikkia, mitä kaikki muut inhoavat. Michel Telón Ai Se Eu Te Pego on esimerkiksi ihan sikahyvä! Ei voi olla paha mieli niitä rallatuksia kuunnellessa.

meikä7
Serra do Riscolla tammikuussa 2016. Tästäkin kiitos Fannille.

10. Salainen haaveeni on käydä kaikilla sulilla mantereilla ennen kuin täytän 30. Tällä hetkellä plakkarissa ovat jo Eurooppa, Aasia, Pohjois-Amerikka sekä Afrikka, ja tänä vuonna listaan lisätään Brasilian-reissun myötä vielä Etelä-Amerikka. Eihän siinä ole enää kuin Oseania valloitettavana, ja aikaakin on vielä yli neljä vuotta!

meikä13
Azoreilla heinäkuussa 2015.

Semmosta! Löytyykö teiltä samoja outoja harrastuksia tai piirteitä?


In English: Ten facts and more than enough photos about me, myself and I. These fact posts are popular these days and I couldn’t resist making one either!

54 kommenttia artikkeliin ”10 paljastusta tyypistä blogin takana

    1. Jee mikä meriitti, kiitos! 😀 Paskat Nuudelit in memoriam! Voi vitsi kun mäkin saisin edes rajoitettua pureskelun vaan yhteen kynsipariin – joskus se on kyllä onnistunutkin. Käytän opintostressiä nyt tekosyynä ja aloitan paremman elämän ”sitten kun” siitä on päästy. 😀

      Tykkää

  1. Hihihii! hauska postaus, vaikka kaikki nää oli kyl mulla jo tiedossa 😉 paitsi toi Brasilialainen partymusiikki haha 😀 Pitäsköhän iteki tehdä tällanen.. en tiedä onks mul mtn mielenkiintoisia paljastuksia ;D!
    Aivan super ihania kuvia susta senki kaunotar!<3 Zé on onnenpekka!
    NIIN ja vielä se et oikeesti toi viimenen kuva tosta puusta :o! wtf!! haluan nähdä tollasia puita!!!

    Tykkää

    1. Jee, jotain uutta tuli sit sullekkin! 😀 Tee ihmeessä kans, haluun päästä lukemaan! Ja niitä kuvia tulee toivottavasti erittäin pian, nyt kun oon päässy noista lopuistaki Azorien-kuvista viimeinki eroon 🙂

      Tykkää

  2. Jotenkin voin helposti kuvitella sut punkbändin jäsenenä! 😀

    Mulla on myös tosi paha tapa toi kynsien ja kynsinauhojen järsiminen.. Keinot on kokeiltu, mutta ainoana auttoi rakennekynnet. niitä ei pystynyt puremaan ja kynsinauhatkin säästyivät. Niissä kyllä sitten on ongelmana kallis hinta ja kun ne ottaa pois, omat kynnet oli aika surullisessa kunnossa. Rakennekynnet ei myöskään ole hirveän käytännölliset, jos seikkailee luonnossa ja kiipeilee ympäriinsä 😀

    Tykkää

    1. Heh, nykyään ehkä voisin soittaa mieluummin jotain ei-niin-vihaista 😀

      Hyvä että ees joku on auttanut! On se joskus itelläkin käynyt mielessä, että pitäisköhän laittaa rakennekynnet niin loppuis tää järsiminen! En kumminkaan oo viitsinyt, kun tosiaan tuntuu että ne olis kumminkin vaan tiellä, kuten kynnet nyt on heti kun ne on sormenpäitä pidemmät. 😀 Mutta esim meidän häihin sain ne kyllä ihan mukavan pituisiksi kasvatettua!

      Tykkää

  3. Minä olen aina tykännyt autiotaloissa hiipparoinnista. Geokätköilyn offshoot on minulla urban exploration.
    Toi kuva Leivonmäen kansallispuistosta näyttää myös tutulta, ihan kuin se olisi sen pitkän, järveen menevän harjun päästä.
    Kivat kuvat!

    Tykkää

  4. Heh, taidan asumisen suhteen olla sinun vastakohtasi, tänä vuonna tulee 11 vuotta täyteen samassa kämpässä :D. Mutta minullakin oli nuorempana bändi ja meidän ainoa keikka oli myös Porissa vuonna 2003 :P. Sellainen sympaattinen myötähäpeä nousee itseä kohtaan :D.

    Tykkää

  5. Tää oli hauskin paljastelupostaus parhailla kuvilla mihin oon tullut vastaan. En ole ennen lukenutkaan sun blogia ja tämän perusteella vaikutti mielenkiintoiselta! Jään siis seuraamaan!

    Täällä on toinen kynsienpureskelija. En ole elämässäni koskaan leikannut kynsiäni, koska ne on aina pienet nysät.

    Tykkää

    1. Vau, tossa on jo saavutus että ei ole ikinä leikannut kynsiä! Mä sentään ehkä olen joskus, kai. Ainakin viilannut olen, vaikka ostinkin ekan kynsiviilani ehkä vuosi sitten. Mahtavaa kuulla ja tervetuloa seuraamaan! 🙂

      Tykkää

  6. Hauska postaus, ja Paskat Nuudelit vaikuttaa ihan mahtavalta proggikselta 🙂 Mulla oli aikanaan hyvä aikomus aloittaa dyykkausura, mutta jäin jumiin illan suussa sisäpihalle jonka portit suljettiin. Toisaalta keliaakikkona löytäisin ehkä roskiksista vähemmän syötävää, kun leivät ja pullat on varmasti niitä helpoimmin dyykattavia!

    Tykkää

    1. Apua, tuo kokemus ei kyllä varmasti aloittelevaa dyykkaajaa ainakaan rohkaissut! Miten selvisit pois sieltä? Joo, leipiä ja pullia löytyy kyllä lähes aina, mutta niin löytyy myös hedelmiä, vihanneksia ja jugurttia! 🙂

      Tykkää

  7. Taitaa tuo englanti ainakin osalla suomen kansaa alkaa olla jos yli suomen niin ainakin samanverran käytössä suomen kielen kanssa – itse työskentelen isossa suomalaisessa yrityksessä, jossa jokseenkin tasan jokaiseen palaveriin ja asiakokonaisuuteen löytyy aina vähintään yksi ei-suomalainen, jolloin käytännössä kaikki palaverit ovat englanniksi ja kaikki mailit pitää kirjoittaa englanniksi.

    Tykkää

    1. Osalla kansaa tuo on varmasti ihan totta. Isoissa firmoissa työskentelevät käyttänevät sitä paljon, mutta minunkin tuttavapiiristä löytyy monia, jotka puhuvat englantia niin vähän että jännittävät sitä aina.

      Tykkää

  8. Kiva lukea, että täällä bloggaa joku muu sellainen, jolla ei ole viestintä ammattina. Olen jo luullut, että olen kummajainen. Tosi upea tuo iso puu. Kun kuvien vuosia katselee, niin paljon olet tainnut myös ihan viime vuosina reissata. Hienoja paljastuksia, saisikohan itsestä irti muutakuin että autoa ajaessa pureskelen kynsiä.

    Tykkää

    1. Kiitos! Kyllähän tässä ihan kiitettävällä reissutahdilla mennään, ainakin jos Portugalin-reissutkin lasketaan. Moni tosiaan tuntuu olevan matkailun tai viestinnän alalla, mutta eipä siinä tapauksessa paljoa yllätä että harrastuksenakin on sitten matkabloggaus! Vaan on meitä muitakin 🙂

      Tykkää

  9. Jee, paljastelupostaus! Mä en järsi kynsiä, mutta revin kynsinauhoja, mikä on ihan hirveä tapa. Mä oon myös muuttanut jo… ööö… ehkä 15 kertaa, mutta oon sua reilusti vanhempi, joten aika hidas tahtihan tää on suhun verrattuna :). Paskat Nuudelit on hauska! Mulla on ollut pitkään suunnitteilla sellanen örinämetalliproggis, mutta se on toistaiseksi jäänyt suunnittelun asteelle :). Multa myös piste vessaexperttiydelle!

    Tykkää

    1. Vau, hatunnosto örinämetallille! Menee vielä punkistakin rankemmaksi se 😀 Toivottavasti saat homman alkuun, kyllä noista bändijutuista jää jos ei muuta niin ainakin hyviä muistoja. Kiitos kivasta kommentista! 🙂

      Tykkää

  10. Kirjoita aina saman, mutta näitä on kiva lukea. Nyt, kun aloin miettimään, en ole lapsuudenkotini jälkeen asunut missään yhtäjaksoisesti viittä vuotta. 😮 Mä olin lapsena ihan kauhea kynsienpureskelija, onneksi oon aikoja sitten päässyt tavasta eroon.
    Oon muuten Porista kotoisin, mutta en tainnut teidän keikalla olla. 😀 Missä esiinnyitte? Anniksella? Montussa?

    Tykkää

    1. Eikä, täällähän on paljon porilaisia! Molemmissa itseasiassa ollaan soitettu, Anniksella kahdesti 😀 Siinähän ne Porin keikkapaikat melkein olikin… Monttuun päästiin vain kerran soittamaan, koska basistilla oli sinne porttikielto ja melodikansoittajakin oli alaikäinen. 😀 Ja tuo viisi vuotta oli siis pisin aika nimenomaan missään lapsuudenkodit mukaanluettuna. Meidän perhe kun muutti aika paljon. Onko sulla kertoa jotain vippaskonstia, millä pääsit kynsienpureskelusta eroon? 🙂

      Tykkää

    1. Nää on kyllä hyviä, saa tietää hauskoja juttuja bloggaajista! Hehe, onhan se vieläkin siistiä ajatella että on onnistunu pyörittämään bändiä, mutta etenkin se oli siistiä silloin teini-ikäisenä. Silleen hei jes, haave on toteutunut ja mulla on oikeesti bändi!! 😀

      Tykkää

  11. Nää on hyviä! Aikamoinen muuttotahti sulla kyllä ollut. Ja oonko mä ihan juntti kun mä en tiedä mitä on brasilialainen party musiikki? ;D Sulle sopii muuten tosi hyvin tollanen lyhyt otsatukka, useimmilla ihmisillä se näyttää mun mielestä hölmöltä, mutta sulle sopii.

    Tykkää

    1. Kiitos! Näytän aika hölmöltä ilman otsatukkaa, joten pakko olla aina jonkinlainen. Tää lyhyt malli pysyy hyvin suorana eikä roiku silmillä. 😀 Heh, en mä tiedä onko toi mikään varsinainen genre, mutta tarkotin lähinnä ton Telón biisin tai sen Piratinhan kaltaisia portugalinkielisiä hittejä 😀 Ehkä niitä ei harrasteta niin paljon Suomessa, mutta ainakin Portugalissa ja Tsekissä ne soi joka paikassa.

      Tykkää

  12. Mun kynsienpureskeluun auttoi lapsuudessa reissu Heurekaan ja siellä mikroskoopille, joka näytti, miten paljon bakteereja käsissä ihan tavallisenakin päivänä on. YÖK – sen jälkeen kynnet ovat pysyneet poissa suusta jo n. 15 vuoden ajan. Harkitse kuitenkin tarkkaan, ennen kuin turvaudut näin rajuun keinoon, haittavaikutuksena kun voi olla jonkinlaista bakteerikammoa, tai näin ainakin allekirjoittaneen tapauksessa ;). Ihan mahtava toi teidän bändicover!

    Tykkää

    1. Hahah, mahtavaa! Onhan se tiedossa että niissä on järkyttävästi bakteereja. Joskus testattiinkin viljellä omien käsien bakteereita mikrobiologian kurssilla! Mut mä oon aatellu, että se vaan parantaa vastustuskykyä 😀 Ja kiitti hei, ollaan kaikki ”hieman” kasvettu tosta!

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s